Kartta: ~ https://baltirail.wordpress.com/tag/peter-vesterbacka/ -
*
...
.
HS:
Tallinna-tunnelin rahoitus etenee, vakuuttaa kiinalaisrahaston nokkamies: ”Raha löytää tiensä kuin virtaava vesi”
~ https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006283432.html -
...
Ilkka Luoma 24.10.2019 - 15:13
Tallinnan ratatunneli ei ole yksin kiinnostava kohde, sillä Tallinnan ja Helsingin yhteinenkään volyymi ei riitä kiinalaisille. Niinpä tuohon Tallinna-hankkeeseen liittyy muutakin.
Tuo muu on Jäämerenrata aina Petsamon Liinahamariin saakka. Siihen taas sisältyy mahdollisuus Suomelle vuokrata rata- ja satamapohja Venäjältä (vrt. Saimaankanavan vuokrasopimus), sillä Liinahamariin saataisiin kiinalaisella rahalla sotilaspoliittisesti puolueettomaan maahan Koillisväylän Silkkitien läntisin pohjoinen satama purkamaan lastia Kiinasta ...
Eikä tässäkään vielä kaikki, vaan tuohon Koillisväylään lasketaan Aasian datakaapeli, joka jatkaa matkaansa Liinahamarista Jäämerenrataa pitkin Rovaniemelle ja siitä eteenpäin soveltuvaa reittiä pitkin Helsinkiin ja välille - Jyväskylään - rakennetaan kiinalainen datakeskus AliBaballe.
Sen sijaan AliBaban Pohjois-Euroopan keskusvarasto nousisi Venäjän Karjalaan ja samalla rakennetaan Liinahamarin radasta pistoraide Murmanskin rataan ja sitä myöten Leningrad oblastiin ja ... kauemmaksikin Venäjälle.
Jäämerenradan varteen voidaan rakentaa kiinalaisella rahalla Pyhätunturille suuri kiinalais-suomalainen lomailukeskus yhteiskouluineen. Pyhällä on runsaasti venäläisomistuksessa olevaa maata ja uutta kouluakaan Pelkosenniemen kunta ei ole rakentamisen osalta päättänyt.
Kiina lähettää mielellään lapsiaan ja nuoriaan suomalaisiin kouluihin - ja Pelkosenniemelle voidaan suunnitella juuri tähän tarkoitukseen kansainvälinen koulu. Näin Pelkosenniemen tulevaisuus on taattu! ;-)
...
Kommentit
Tämän blogin kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.